Dat es ussa Bier

dirmingen821

Em Veltes sei alt Brauerei

Iwwer ussem Dorf woar frieher so e kommischer Gerruch gezoh. Et woar de Gerruch von Hefe un Malz. Mir Derminga sen domet groß wott un han us dodran net gestehrt. Dat Herz users Dorfes woar die „Schäfer Brauerei“. Bis zum Joahr 1992 hott ma bei us nur Schäfer Bier getrunk. Dat woar usser Arznei orrer Lebenselexier.

Am 01.Juli 1880 is die Schäfer Brauerei in Dirmingen gegründet wott. Dat Veltes Haus gehert seit 1625 zum Urbestand ussa Gemen. De Konrad Schäfer hott sellemols die Braurei gegründet. Sei älchter Bub,de Johann Valentin, hott Bierbrauer gelehrt.

Dat erschte echte Schäfer Bier es um dat Joahr 1863 gebraut wott.

Deerscht hott et dat Bier nur en kleene Menge gen. Später hott sich die gudd Qualität vom Bier durchgesetzt un die Leit han genuch devon kaaf.

En userm Joahrhunnert hott die Grub zu da gröschte Kunne gehert. Met da Zeit hott et emma me Biersorte genn:

• Schäfer Spezial
  • Schäfer Pils
  • Schäfer Stammpils
  • Schäfer Zwickel
  • Schäfer Bockbier
  • Schäfer Leichtbier

Bes zum Joahr 1992 hott ussa Brauerei fescht zu Derminge gehert. Die Schäfer-Brauerei woar em Dorf emma präsent. Die Leit hotte sich met da Brauerei identifiziert. Em Dorf hott ma sich enfach gudd kannt un dat Familieunternehmen Schäfer woar bei uus Dehemm. Als die Gruben an da Saar dicht gemacht hotte ging de Umsatz von da Brauerei emma me zerück. Em Jahre 1992 woar Schicht em Schacht. Dat woar e großer Verluscht für ussa  Dirminge.

En Derminge hott et zu da beschd Zeit iwwer 15 Wertschafte gen. Wat worre dat noch Zeite als newwe da Brauerei de Höll en da Ortsmett dehemm woar. Heit es dovon nemme vill do.Weß dat iwwerhaupt noch enna ?

Iwwer vill Joahr hinweg woar die Schäfer Brauerei ussa beschder Werbeträger. Gemäß dem Motto:“ Bleib Heimattreu trenk Schäferbräu“ han mir Derminger vill von der Brie gesoff.

Aach wenn am Render nemme die Braurei stett un et dat köstliche Gesöff nemme gebt, bleibt enns doch klar: Mir Derminger worre un sen Stolz uff ussa kleen Braurei.

Die Braurerei es vor Jorre abgeress wott. Heit es nix me devon do.

Et erinnert nemme vill an dat Schäfer Bier von da Veltes.

Henna da evangelisch Kerch steht jedoch heit noch de Grabsteen vom Konrad Schäfer. Dem Gründer ussa Brauerei.

dirmingen1428